”Rasmus Dahlstedt har skrivit en bok full av charm och humor.”

Einar Askestad om Valv bakom valv oändligt – Om tonsättaren Fredrik Sixten i Epoch Times, 2023-01-18

”Rolig och välskriven”

Dag Sandahl om Valv bakom valv oändligt – Om tonsättaren Fredrik Sixten i Kyrklig samling, 2023-01-09

”Rasmus Dahlstedt har gjort mycket av rollen som samtidigt maken till den kuvade och älskaren till den skamlösa; tafatt och nöjeslysten, oförstående och listig. Det är jättebra.”

Helana Sigander om Prästens sensuella bikt 2021-11-26

”Han står ensam på scen och ger en käftsmäll åt det svenska etablissemanget i den nya pjäsen “Visselblåsaren – Vagina Dentata”. I ett farsartat tempo och tolv roller som han ensam besätter i nittio minuter utmanar han allt det som vårt ängsliga samhälle helst inte tar i med tång: Ord man inte får yppa, tankar man inte får tänka.”

Katerina Janouch om Visselblåsaren – Vagina Dentata i Katerina Magasin 2018-09-03

”Rasmus Dahlstedt är dessutom begåvad med att kunna härma röster och dialekter på ett sådant vis att inte vem som helst skulle kunna göra det i hans ställe… Det är en stor bedrift att föra en monologliknande föreställning under så lång tid som Rasmus gör. Dock ska han ha ännu större beundran för att han kan behålla sig lugn i rollkaraktärerna och tappa bort sig, komma av sig och begära replik, utan att tappa fokus eller energi. Dessutom ska det erkännas att jag inte var medveten om att han kunde sjunga och spela på lika hög nivå som sitt agerande. Kom nu inte bara och säga att mannen kan dansa också, för då förlorar vi honom till Assanges hemland USA.”

Lotta Altner recenserar VisselblåsarenKulturbloggen 2018-09-18

”Rasmus Dahlstedt spelar samtliga roller, en både otrolig och lyckad prestation.”

Lars Vilks om Visselblåsaren, på sin blogg, 2018-10-20

”Rasmus Dahlstedt som kung Salomo…ger kungens nattångest en ny innebörd.”

Knis Karin Björklöf recenserar HimlaspeletDalarnas Tidningar 2017-07-21

”Ingen är bättre på att gestalta den politiska korrektheten och den rådande ’normkritiska normen’ än skådespelaren Rasmus Dahlstedt som spelar den oerhört självgode och fyrkantige ”antirasisten och feministen” Pelle Karlsson (PK) från Söder i serien Söders Hjältar”

Aspergerforum 2016-09-25

”…tills jag upptäckte serien Söders Hjältar på Youtube. Den handlar om Pelle Karlssons försök att i enlighet med vad som anses politiskt korrekt i mentalhygieniskt syfte hjärntvätta sin omgivning…och den är vanvettigt rolig.”

”Pelle Karlsson påminner om en ’High Sparrow’ vandrande på Söders gator i dag. Lika god – men också lika humorlös, manipulativ och kontrollerande.”

Boris Benulic i Easy South 2016-07-11

”Rasmus Dahlstedt blev hos mig själva essensen av betjänten Jeans själ, ja Rasmus Dahlstedt blev förkroppsligad så pass att det kändes att han verkligen blev Jean.”

Micheles Kindh i sin recension av Fröken JulieBlaskan 2016-07-10

”Hursomhelst är filmen en 4.58 minuters kortfilm,  byggd på en dubbel parafras, den ena på Ingmar Bergmans Det sjunde inseglet, där Max von Sydow (d v s jag) spelar schack med döden i Rasmus Dahlstedts fenomenala tolkning.”

Elisabeth Höglund om Slutspel 2016-03-20

”Rasmus Dahlstedt spelar Pelle Karlsson så övertygande att jag inte kan avgöra hans syfte…Han spelar med små gester, men eftersom det är satir krävs också svärta i konturerna.”

Stefan Torssell i en recension i Nya Tider 2016

”Rasmus är en gudabenådad Sjöbergtolkare.”

Carinne Löfgren-Williams 2015

”Rasmus Dahlstedt har en blandning av en galenskap, något oerhört sårbart samtidigt som det är finurligt. Mycket tilltalande.”

Magnus Westerholm om Dödsfällan 2014-12-07

”Rasmus Dahlstedt har inte Pär Malmströms vana som Valdemar. Men han ger ungdomlig osäkerhet åt rollen. Och i bästa bemärkelse blir det extra spännande i de scener han medverkar.”

Fride Jansson recenserar Nyköpings GästabudSödermanlands Nyheter 2013-07-01

”…talanger som Rasmus Dahlstedt”

Jan Karlsson i sin recension av Farliga Förbindelser i Norrköpings Tidningar 2011-09-19

”En i hög grad sevärd föreställning”

Åke Ortmark, om Dubbelgångaren på Teaterstudio Lederman 2008.